Search This Blog

Followers

Sunday, January 23, 2011

Laptele si cerealele



 
                     

                   Era intr-o seara in timpul cinei. Am pregatit masa, am pus mancarea pe masa, nici nu imi mai aduc aminte ce anume, dar stiu ca aveam mamaliguta si cas adus din Romania. Banuiesc ca toti cei plecati din Romania, cand se intorc din vacanta petrecuta la parinti vin cu tot felul de “bunatati”. Eu m-am intors cu cas de oi. Si in seara aceea, dupa ce am pregatit mamaliguta, ce mi-am zis, hai sa pun putin lapte in “ceaun”-care numai ceaun nu e , dar asta e, improvizam- si sa mananc lapte cu mamaliga, ca nu am mai mancat asa ceva de ani de zile. Ooooo, nu va zic reactia copilului meu : dezgustator, ce e asta, nici nu pot sa ma uit. Atunci i-am explicat ca el mananca lapte cu cereale, dar cu ceva ani in urma, si nu foarte multi, nu existau cereale. Si noi mancam lapte cu mamaliga. Si ca de fapt tot un fel de lapte cu cereale e si asta, ca mamaliga e o cereala de fapt. Si de atunci, de cate ori mai mananc lapte cu mamaliga, copilul ma intreaba:iar mananci lapte cu cereale stil romanesc?

6 comments:

  1. Bine ai venit in lumea noastra,a bloggerilor.Nu te supara prea tare pe baiatul tau dar,pentru unii copii,e greu si in Romania sa inteleaga cu ce ne "delectam"noi in copilarie.Pentru baiatul tau,nascut si crescut in State pare ceva de domeniul fantasticului.Sa ai o zi buna!

    ReplyDelete
  2. Bine ai venit in lumea bloggerilor.

    Doresti sa te intrebi daca esti deacord sa-ti adaug blogul pe www.RoSUA.info - astfel inceputul articolelor tare vor fi preluate automat (doar primele 255 de caractere), cu trimitere pe blogul tau pentru cei interesati sa citeasca articolul complet.

    RoSUA.info - are rolul de a aduna sub acelasi "acoperis" cat mai multe bloguri ale romanilor din statele unite. Multumesc anticipat si scuze de offtopic, am cautat o alta modalitate de contact insa nu am gasit!


    PS: Voi incerca sa mai revin pe blog, insa pentru o mai buna reactie te rog sa confirmi dispizitia de a accepta propunerea mea, folosind formularul de pe http://www.rosua.info/contact/

    ReplyDelete
  3. Am citit pe undeva ca laptele cu cereale nu ar fi prea sanatos, in schimb stiu cu siguranta ca laptele fiert in ceunul in care a fost facuta mamaliga este delicios! Felicitari Luminita!

    ReplyDelete
  4. Stii cum e, cum apare ceva pozitiv, imediat apare si ceva negativ si invers, asa ca adevarul trebuie sa il cautam pe undeva pe la mijloc, dar oricum, imi place laptele cu mamaliga.

    ReplyDelete
  5. Uite Vasile, ti-am postat comentariul:


    ...da... amintiri frumoase...bunica(mama cum ii ziceam toti nepotii)

    la Vicov , la ceaun se spune inca , "caldare" si, "LAPTE'N CALDARE " era adeseori principalul (si singurul ,de multe ori) fel de mancare; si era ...bun cu toti fratii in jurul "caldarii) si ne mai si luptam ca la final cine sa "rada -razuiasca fundul caldarii"...

    si acum mai "fabric" aceasta delicatesa :

    se face mamaliga (neaparat in ceaun -nu mai am "caldare") ,dupa ce se rastoarna aceasta imediat in ceaun se pune lapte rece , nefiert, apoi se pune mamaliga fierbinte si un pic de sare ;se serveste direct din ceaun .

    nu-mi iese asha de bun ca la mama dar... poate din cauza ca ...mananc singur(sotia nu prea este interesata de asta)

    ReplyDelete
  6. Si ce buna e chestia aia de o razuim de pe fundul ceaunului hmmmm.

    ReplyDelete